Podijeli

vb_10Vazmeno bdjenje je 'Majka svih bdjenja' u liturgijskoj godini! Tako ga naziva sv. Augustin Hiponski veliki naučitelj Crkve porijeklom iz Afrike. Vazmeno bdjenje je počelo u 23 sata blagoslovom ognja u klaustru.

Čemu oganj? Zato što je vatra znak života i radosti, ona bukti, raspiruje se i grije. Ljudi se okupljaju oko vatre gdje vrlo često očituju prijateljstvo i radost. Od ognja je upaljena Uskrsna svijeća koje je znak uskrslog Krista koji je trajno među nama nazočan. Iako intenzivna kiša nije dopustila da izađemo van klaustra ipak smo se u ophodu kroz klaustar uputili u crkvu uz trostruki poklik 'Svjetlo Kristovo', u klaustru, na ulazu u crkvu i u crkvi ispred oltara. U mračnu crkvu ušli smo predvođeni Uskrsnom svijećom s upaljenim svijećama koje smo upalili na Uskrsnoj svijeći. Obasjani Kristovim svjetlom kao Božji narod putujemo ovim svijetom. To svjetlo trebamo širiti i drugim ljudima da bi i oni dali hvalu nebeskome Ocu jer to svjetlo obasjava svakog čovjeka koji dolazi na ovaj svijet. Nakon što je fr. Mihael, koji je predvodio slavlje Vazmenog bdjenja, okadio Uskrsnu svijeću fr. Matijas je otpjevao Vazmeni hvalospjev. U Vazmenom hvalospjevu poziva se nebo, zamlju i svu Crkvu da se raduje ove noći kad se 'nebesko sa zemaljskim, božansko s ljudskim povezuje'.

Drugi dio Vazmenog bdjenja je Služba riječi. U mraku smo slušali sedam čitanja iz Starog zavjeta koja su nam u obliku izvještaja ili proročkih navještaja prikazala osnovna razdoblja povijesti spasenja koja svoj vrhunac postiže u Gospodnjem dolasku. Razmišljali smo kako Krist svakom to razdoblju daje smisao i puninu. Svako čitanje zaključeno je molitvom fr. Mihaela. Molitve kojima se zaključuje svako čitanje pomoglo nam je da naviještenu riječ povežemo s otajstvom Krista. Nakon posljednje molitve zapjevali smo Slava Bogu na visini i upalili svjetla u crkvi i svijeće na oltaru što je označilo prijelaz iz Staroga u Novi zavjet jer smo nakon toga čuli čitanje iz poslanice Rimljanima. Nakon četrdesetodnevnog izostavljanja poklika Aleluja ponovno sam zapjevali radosno Aleluja (Slavite Boga!). Nakon evanđelja po Marku fr. Mihael je u prigodnoj homiliji pojasnio važnost ove noći i bogatstvo liturgije Vazmenog bdjenja koja je stoljećima oblikovana.

Treći dio Vazmenog bdjenja je Krsna služba. Nakon uvodne molitve fr. Matijas je otpjevao litanije i blagoslov vode. Zašto se blagoslivlja voda? Zato što je Bog u povijesti spasenja izveo mnoga čudesna djela na vodi. Voda oslobađa i i daje život. Ona je znak novoga života. Taa smo život i mi primili na krštenju kao što su ga prošle noći primili mnogi katekumeni diljem svijeta. Nakon blagoslova vode obnovili smo svoja krsna obećanja stojeći i držeći u rukama upaljene svijeće. Fr. Mihael nas je sve poškropio blagoslovljenom vodom čime je završila obnova krsnih obećanja te je počela Euharistijska služba, četvrti dio Vazmenog bdjenja. Ona je vrhunac slavlja Vazmenog bdjenja jer očituje njegovo pravo značenje: s Kristom prijeći iz smrti u život.

Vazmeno bdjenje završili smo s pjesmom radosnicom na usnama, s obnovljenim srcima, učvršćenom vjerom u naše uskrsnuće.